THE DIRECTORS MESSAGE

As I prepare for the new academic year in August, I am fortunate enough to be able to say that Belgravia High School has avoided any loss of school time due to Covid-19.  This achievement is due to our strict social distancing and mask wearing policy, combined with our robust hygiene standards.


Belgravia's maximum class size of 16 students, irrespective of the pandemic, ensures that it is possible to treat your child as an individual and differentiate for their needs.  Because of this and our limited overall school numbers we have been able to operate without blended learning for much of this difficult year.  Belgravia's huge investment in online technology has also help us to narrow the gap between the excellent standard of teaching we offer in the classroom and the quality of teaching delivery that we are able to offer when blended learning becomes unavoidable.


Belgravia High School breaks the current trend of schools in Qatar, many of whom have huge numbers on roll and large class sizes almost double that of Belgravia.  A quality bespoke education for all of our students in a modern and supportive environment is guaranteed at Belgravia High School.


Belgravia employs only British subject specialist teachers to deliver our wide ranging British Curriculum.  This is obviously something that you expect as a parent and is desirable for your son or daughter. However, in reality it is often not provided.  When recruiting for staff, Belgravia always employs the most experienced, British trained subject experts, irrespective of the cost. This ensures that every student gets a quality education across all of their subject choices at all times.  


As a result Belgravia is able to offer its students studying for their IGCSE and AS/A-Levels the best possible opportunity of success by providing a top quality education and additionally supporting them in their journey from school to University and the world of work.


Now that our admissions are open for August 2021, I would like to invite prospective parents and students to visit Belgravia and meet me and my Key Stage Leaders, so we can discuss your child's subject choices and educational needs as they progress onto the next stage of their education..


Best regards



Ambrose Miseroy

Director Belgravia High School

 

THE DIRECTORS MESSAGE

مع اقتراب التسجيل للعام الأكاديمي الجديد في أغسطس القادم، يشرفني أن أعلن بأننا تمكنا في مدرسة بلجرافيا هاي سكول من الاستفادة من كل الأوقات الدراسية وعدم ضياع أي وقت منا بسبب الوضع الراهن المتعلق بكوفيد 19. ولم نكن لنحقق هذا الانجاز لولا أننا ملتزمون بصرامة باتباع التدابير الوقائية المتعلقة بمكافحة هذه الجائحة فيما يتعلق باتباع سياستي التباعد الاجتماعي ولبس القناع الطبي،إلى جانب اتباع معايير النظافة بأعلى مستوياتها.

نحن نحرص في بلجرافيا على أن تكون الطاقة الاستيعابية للفصل الدراسي الواحد لا تزيد عن 16 طالب ، سواء في ظل هذا الوباء أو بدونه ، وذلك مراعاةً للاختلافات الفردية بين الطلاب وليتسنى لنا تقديم أفضل الخدمات التعليمية لكل طالب من طلابنا. بالإضافة إلى أن العدد الاجمالي للطلاب في المدرسة يعتبر عدد قليل نسبياً ، مما مكننا من توفير التعليم لجميع طلابنا داخل الحرم المدرسي وإلغاء التعليم المدمج مؤخراً في هذا الوقت الصعب.

كما أننا اسثمرنا بشكل هائل في تكنولوجيا التعليم عن بعد،مما ساعدنا في الربط بين تقديم معايير عالية المستوى من التعليم داخل الفصل الدراسي وبين تحقيق رؤيتنا في توفير تعليم ذا جودة عالية وهذا عندما كان التعليم المدمج وسيلة لابد منها.

تمكنت بلجرافيا من كسر التوجه الحالي لجميع المدارس في قطر، حيث أن معظم المدارس لديها عدد طلاب أكثر في المدرسة وداخل الفصل الدراسي قد يصل إلى ضعف الأعداد في بلجرافيا.نضمن لكم هنا توفيرتعليم ذو جودة عالية المستوى لجميع الطلاب في بيئةٍ حديثة وداعمة.

كما توظف بلجرافيا مدرسين متخصصين في المواد البريطانية فقط لتقديم مناهجنا البريطانية واسعة النطاق.وهذا ما تصبو إليه كولي أمر وكذلك مايرغب فيه ابنك أو ابنتك والذي تخفق بعض المدارس من تحقيقه.تسعى بلجرافيا عند اختيارها للمدرسين ، باختيار الأفضل من ناحية الكفاءة والخبرة ممن هم على دراية تامة بالمناهج البريطانية بغض النظر عن التكلفة وهذا يضمن حصول طلابنا على أفضل مستوى من التعليم في كل الأوقات.

بجميع ماذكر تسعى بلجرافيا لتقديم أفضل دعم لطلابها لدراسة مستويات النظام البريطاني وتأخذ بيدهم لمواصلة رحلتهم التعليمية في الجامعات ومن ثم الانخراط في الحياة العملية.

والآن تم فتح باب التسجيل للعام الأكاديمي القادم أغسطس 2021 ، يسرني دعوة طلابنا المرتقبين وأولياء أمورهم لزيارة بلجرافيا ومقابلتي مع

 المرشدين الأكاديميين، لمناقشة رغبات الطلاب واختياراتهم الدراسية لمرحلتهم الدراسية القادمة.


مع خالص الشكر


أمبروز ميزروي    

مدير بلجرافيا هاي سكول 

 
Ambrose.jpg

AMBROSE MISEROY,
DIRECTOR BELGRAVIA HIGH SCHOOL

 

©2021 by Belgravia High School.